Obchodné podmienky


I.
Základné ustanovenie

1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú v súlade s ustanoveniami zákona č.
40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č.
250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene
a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“)
2. Prevádzkovateľ internetového obchodu:
Názov spoločnosti: WANAKA Education, s.r.o.
IČO: 47372991
DIČ: 2023837079
sídlo: Hurbanova 208/9, 033 1 Liptovský Hrádok
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.59900/L
kontaktné údaje:
zodpovedná osoba: Mgr. Sylvia TREPÁČOVÁ
email: info@babyunicorn..sk
telefón: 0907 879 515 
www: babyunicorn.sk, babyunicorn.fcostry4.cz
(ďalej len „predávajúci“)
3. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a fyzickou
osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej len „kupujúci") prostredníctvom webového rozhrania
umiestneného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese babyunicorn.sk
(babyunicorn.fcostry4.cz)
(ďalej len „internetový obchod").

4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné dojednania v
kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
5. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

II.

Informácie o  tovare a cenách

1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené
pri jednotlivých tovarov v katalógu internetového obchodu. Nie sme platcami DPH. Ceny tovaru sú
konečné a uvedené vrátane všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento
tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený poštou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po
ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.
2. Všetky prezentácie tovarov umiestneného v katalógu internetového obchodu sú informatívneho
charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.
3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru
a platia len v prípade, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s
kupujúcim inak.

III.

Objednávka a  uzavretie kúpnej zmluvy

1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s
uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí
kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci realizuje objednávku tovaru týmito spôsobmi:
 prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v internetovom
obchode,
• vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky
vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Objednávka s povinnosťou
platby“ Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti
objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie
kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
5. Okamžite po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na
emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa
za uzatvorenie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna
zmluva je uzatvorená až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky je
doručené na emailovú adresu kupujúceho.
6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle
kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový
návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatie
tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, dokiaľ nie je
kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku
telefonicky na telefónne číslo alebo email predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
8. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v
internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu
tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické
potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje
kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú
ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom
prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.

IV.
Zákaznícky účet

1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do
svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie
tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a
pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v používateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný
aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim
považované za správne.
3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný
zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
5. Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj používateľský
účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy alebo týchto
obchodných podmienok.
6. Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s
ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia predávajúceho alebo nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia tretích osôb. O nedostupnosti nemusí Predávajúci
Kupujúceho informovať.

V.

Platobné podmienky a  dodanie tovaru

1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť
nasledovným spôsobom:
• bezhotovostne platobnou kartou.
2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s balením a
dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou
cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
3. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje Kupujúci podľa pokynov príslušného
poskytovateľa elektronických platieb.
4. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom
pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.
5. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej
ceny pred odoslaním tovar nie je zálohou.
6. Tovar je kupujúcemu doručený:
• na adresu určenú kupujúcim v objednávke
7. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.
8. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v
objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy
dohodnutý na základe osobitného požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné
náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
9. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke,
je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné
tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci
povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným
spôsobom doručenia.
10. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v
prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu
svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
11. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú
adresu kupujúceho.
12. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov
na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnou skazu, poškodenie či stratu
tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci
povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.

VI.
Odstúpenie od zmluvy

1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť.
2. Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu) alebo mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho, a zároveň ak predávajúci včas a riadne poskytol
kupujúcemu informácie o práve odstúpiť od kúpnej zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri
uplatňovaní práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy vrátane formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy
(v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku) a za
súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má kupujúci podľa zákona o ochrane
spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od
kúpnej zmluvy.
3. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní
• okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom kúpnej zmluvy
objednaný tovar, ktorý sa dodáva oddelene okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom kúpnej zmluvy
niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
• okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru, ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar, ktorý je
dodávaný počas vymedzeného obdobia.
4. Kupujúci berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
• poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ
vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
• predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu,
ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie
od zmluvy,
• predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru
alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
• predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
• predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia
alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
• predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s
iným tovarom,
• vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to
neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných
dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy
predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
• predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo
počítačového softwéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
• predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh
nedodávaných v ochrannom obale,
• poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov,
poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci
voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase
alebo v dohodnutej lehote,
• poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo
s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že
vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
5. Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy musí kupujúci odoslať akékoľvek jednoznačné
vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od kúpnej zmluvy a to v stanovenej lehote podľa ods. 3
článku VI týchto obchodných podmienok. 
6. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej
zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo
doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí
kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
7. Kupujúci, ktorý odstúpil od kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od
odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Kupujúci nesie náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
8. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, vráti mu predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od
odstúpenia od kúpnej zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho
prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným
spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

9. Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti
predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu
ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
10. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky
kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
11. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a ak je to
možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknuté na tovare je predávajúci oprávnený
jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
12. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti
tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru.
Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvo emailovej adresy uvedenej v
objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné
prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým
spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.
VII.

Práva z  vadného plnenia

1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá
kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
• má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a chýba ak dojednania, má také vlastnosti, ktoré
predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na
základe reklamy nimi vykonávané,
• sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar
rovnakého druhu bežne používa,
• tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorené vzorky alebo predlohe, ak bola akosť
alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorky alebo predlohy,
• je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
• tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2. Povinnosti z chybného plnenia má predávajúci minimálne v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z
chybného plnenia výrobcu. Kupujúci je inak oprávnený uplatniť právo zo vady, ktorá sa vyskytne u
spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
3. Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo v reklame v súlade s
inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné tovar použiť, použijú sa ustanovenia o
záruke za akosť. Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že tovar bude po určitú dobu spôsobilý na
použitie na obvyklý účel alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Vytkol ak kupujúci predávajúcemu
vadu tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia ani záručná doba po
dobu, po ktorú nemôže kupujúci chybný tovar užívať.
4. Ustanovenia uvedené v predchádzajúcom odseku obchodných podmienok sa neuplatnia u tovaru
predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru
spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu zodpovedajúce miere používania
alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. Právo z
chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak
vadu sám kupujúci spôsobil.
5. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
• výmenu za nový tovar,
• opravu tovaru,
• primeranú zľavu z kúpnej ceny,
• odstúpiť od zmluvy.
6. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
• ak má tovar podstatnú vadu,
• ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
• pri väčšom počte chýb tovaru.

7. Podstatné je také porušenie kúpnej zmluvy, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení
zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie
predvídala.
8. U vady, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, ak ide o vadu odstrániteľnú
či neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
9. Ak sa vyskytol prípad odstrániteľná vada po oprave opakovane (zvyčajne tretí reklamácia pre rovnakú
závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet chýb (spravidla najmenej tri chyby
súčasne), má kupujúci právo uplatniť požiadavku na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo
odstúpiť od zmluvy.
10. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predávajúcemu oznámiť, aké právo si zvolil. Zmena voľby
bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, žiadal Ak kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže byť
neodstrániteľná. Nezvolí ak kupujúci si svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva
rovnaká ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.
11. Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od zmluvy môže kupujúci
požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
12. Ak predávajúci preukáže, že kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil, nie
je predávajúci povinný nároku kupujúceho vyhovieť.
13. Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený.
14. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie
možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať
písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob
vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie,
vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutie
reklamácie.
15. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch
pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby
potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená
bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim
nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutí tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a
kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih,
kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) predávajúcemu.
16. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.
17. Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má
vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
18. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov
vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v
lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby, v opačnom prípade ho súd nemusí priznať.
19. Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci.
VIII.
Doručovanie

1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom
elektronickej pošty.
2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných
podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho
zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX.
Osobné údaje

1. Všetky informácie, ktoré pri našej spolupráci uvediete, sú dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať.
Ak nám k tomu nedáte písomný súhlas, údaje o vás nebudeme iným spôsobom než za účelom plnenia
zo zmluvy používať, okrem emailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané obchodné oznámenia,
pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba
podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno ich kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu,

emailu alebo preklikom na odkaz v obchodnom oznámení) odhlásiť. Emailová adresa bude na tento
účel uchovávané po dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
2. Predávajúci ako správca osobných údajov (ďalej v tomto bode len "Správca") týmto v súlade s
ustanovením čl. 13 Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016,
všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov ( ďalej len "Nariadenie"), informuje kupujúceho o
tom, že:
• Osobné údaje kupujúceho, ktoré budú Správcovi odovzdané pri odoslaní objednávky, budú
spracované za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy a jej následného plnenia, a to vrátane
vybavovania prípadných nárokov kupujúceho z chybného plnenia. Právnym základom pre
spracovanie osobných údajov kupujúceho je teda plnenie kúpnej zmluvy založené objednávkou
kupujúceho a súčasne tiež plnenie zákonných povinností Správca podľa právnych predpisov
upravujúcich práva a povinnosti v súvislosti s ochranou spotrebiteľa a vedením účtovníctva.
• Dôvodom poskytnutie osobných údajov kupujúceho Správcovi je identifikácia zmluvných strán
nevyhnutná pre uzatvorenie a plnenie kúpnej zmluvy, čo by bez poskytnutia týchto údajov nebolo
možné.
• Osobné údaje kupujúceho budú spracované po dobu, po ktorú je Správca povinný tieto údaje
uchovávať podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, minimálne teda po dobu 5 rokov
podľa zákona o účtovníctve alebo po dobu 10 rokov podľa zákona o DPH.
• Pri spracovaní osobných údajov kupujúceho nebude dochádzať k automatizovanému
rozhodovanie ani na profilovanie.
• Správca nemenoval poverenca pre ochranu osobných údajov ani neurčil zástupcu pre plnenie
povinností v zmysle Nariadenia. Osobné údaje kupujúceho môžu byť na účely riadneho vybavenia
objednávky poskytnuté poskytovateľmi zásielkových služieb zvolenému kupujúcim, a ďalej
osobám, ktoré Správcovi poskytujú právne a účtovnícke služby v záujme zabezpečenia riadneho
plnenia povinností stanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi. Správca nemá v
úmysle odovzdať osobné údaje kupujúceho do tretej krajiny, medzinárodnej organizácii alebo
iným, než vyššie uvedeným tretím osobám.
• Dotknutá osoba má právo požadovať od Správca prístup k svojim osobným údajom, ich opravu
alebo vymazanie, prípadne obmedzenia spracovania, a namietať voči spracovaniu, má právo na
prenosnosť týchto údajov k inému správcovi, ako aj právo podať sťažnosť na Úrad pre ochranu
osobných údajov, ak má za to, že Správca pri spracovaní osobných údajov postupuje v rozpore s
Nariadením.

X.

Mimosúdne riešenie sporov

1. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná
inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa:
https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim
z kúpnej zmluvy.
2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava
212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom
podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení
spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES
(nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
3. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú
kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná
inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o
ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku .

Záverečné ustanovenie

1. Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak
vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa
riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne
záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnym kódexom správania v zmysle
ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženie
stránky, fotiek, filmov, grafik, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, patrí
predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť
bez súhlasu predávajúceho.
4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do
internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri
využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho
prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť
neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace
internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwérové vybavenie takým
spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a
nie je prístupná.
6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú
dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných
podmienok.
7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 1.11.2022.

 

 

Odoslať článok známemu   Vytlačiť